dilluns, de gener 22, 2007

CIARA - THE EVOLUTION

Primero viene la tormenta, el aluvión, las inundaciones. Luego las aguas se van apaciguando, se asentan, dejan nuevos posos. Algunas aguas irán a parar al mar y se perderán, otras permanecerán en lagos, pantanos y podrán ser aprovechadas, contempladas con más tranquilidad. Esta chorrada poética para decir que a lo largo de la semana iré publicando una reseña a diario de discos que salieron durante el otoño. Ese otoño tremendamente prolífico que ofreció una cantidad ingente de novedades musicales y que, ahora que las aguas están más tranquilas, las voy descubriendo y sobretodo disfrutando. Empiezo con Ciara.
Ciara (pronúnciese "Siera") venció a Gwen Stefani al arrebatarle el número 1 de la Billboard 200 la semana en que ambas publicaron su segundo álbum, la primera semana de diciembre. Y es que la protegée de Missy Elliott es ya toda una estrella en USA, mientras que en Europa no ha llegado ni a publicarse el álbum aún. La joven Ciara se ha criado bajo una decisiva influencia de la familia Jackson: musicalmente es Janet y en el escenario es Michael, y de la mezcla de ambos ha creado un estilo propio explosivo: verla
actuar es simplemente acojonante.
"The Evolution" es un álbum fuertemente conceptual; está concebido para mostrar al mundo el crecimiento y los aprendizajes de esta joven tejana (21 años) desde la publicación de su álbum de debut, "Goodies" (2004). Así, el disco está dividido en cuatro secciones diferenciadas por interludes: the evolution of music, the evolution of dance, the evolution of fashion y the evolution of C. En los interludes cuenta cosas como "The 1st day I began walkin was the 1st day I began dancin" (no hace falta que lo jure, se nota). Personalmente, me fascina el primer single, "Promise", una joya del r'n'b contemporáneo, acompañado de un videoclip igualmente espectacular. Pero también destaco piezas de baile como "Like a Boy" (próximo single), "Bang it up" o "Get up". Este último tema es un rompepistas junto a Chamillionaire que se publicó como single para la BSO de Step Up antes del verano. El problema del disco es su extensa duración, una tendencia habitual en el género, y quizás requeriría una última selección, pero vale la pena dedicarle una atenta escucha para enriquecerse con los sonidos, los giros de la voz, la cuidada producción, los pequeños detalles... El álbum está todo co-escrito y co-producido por Ciara, y la lista de productores acompañantes es increíble, en plan dream team: Polow Da Bon, Pharrell, Bryan Michael Cox, Will.i.am, Dallas Austin, Rodney Jerkins, Mr.ColliPark... Ciara no tiene una gran voz, se notan sus limitaciones, ni ella es particularmente guapa, pero su virtud es que sabe sacarse partido. Tiene mucho estilo, mucha personalidad, y sabe explotar muy bien sus cualidades y ensanchar al máximo sus límites. Y su objetivo se está haciendo realidad: de joven promesa está evolucionando a nuevo referente de la música negra. Que así sea.

Etiquetes de comentaris:

6 Comments:

Anonymous Jim said...

Ja he escoltat 3 o 4 cançons de la teva nova "protegida". El registre musical es variat, pero l'estil de cant el trobo massa inspirat en Beyonce, o com tu dius, Janet Jackson. En aket sentit no m'ha aportat res de nou.

ARA BÉ, el videos q has posat son espectaculars. La seva forma de balla sembla retocada per un programa informatic, es menja l'escenari, i ballant, la seva tecnica es portentosa. En el concert en directe, cada meravella tecnica amb que ens obsequia, va acompanyada pels gemecs pre-orgasmics del seu public.

Aclaridora senyal, d'un futur q es preveu llarg.

dt. de gen. 23, 11:45:00 a. m. CET  
Blogger Jules said...

Doncs mira, jo he vist els vídeos i tal i... Buf, és que no m'agrada gens aquesta música. Apart de la producció, posada en escena, tot allò purament estètic... No li trobo cap ganxo. Em poden fer gràcia certs temes de r'n'b com Deja Vu, però que a sobre es posin a fer balades... a part de que sóc incapaç d'imaginar-me escoltant aquestes cançons sense veure el videoclip o, en tot cas, sense estar en una discoteca veient gent refregant-se. No entenc com pot agradar tant a americans i amaricans.

dt. de gen. 23, 08:35:00 p. m. CET  
Anonymous Ernest said...

Hola Jarvis, ens hem trobat al blog vei no? XD

Jo ara tb acabo de veure els videos, i no em diu massa cosa. Son un tipus d'artistes q els veig tots molt iguals, i akesta noia tampoc la veig q destaki especialment sobre la resta. Si que balla de puta mare pero...

El q si q m'ha agradat es com escrius :)

dt. de gen. 23, 09:02:00 p. m. CET  
Anonymous Ernest said...

Ah i et recomano una gran pelicula sobre musica negra i dansa: All that Jazz, de Bob Fosse

dt. de gen. 23, 09:03:00 p. m. CET  
Anonymous Spooky said...

Ciara es fantástica y punto en boca! Viva la nueva Michaela!

dt. de gen. 23, 09:41:00 p. m. CET  
Blogger JARVIS said...

Jeje...penso bastant com spooky, però en fi.. Suposo que quan un no està ficat en un tipus de música li costa distingir entre uns o altres, segurament als americans tots els britànics els semblen el mateix i no és així.
Pel que fa a Ciara, cada cop estic més enganxat al disc, té cançons increïbles, com "I proceed". I una balda com Promise és una autèntica meravella, a part de que les lletres tb solen ser bastant potents. Només cal escoltar l'ultim de Janet Jackson, doncs l'altra dia spooky em va estar explicant lletres que havia llegit i eren senzillament espectaculars...
Si no us agrada la música negra, malament anem, perquè en faré unes quantes ressenyes, a veure si almenys captem matissos, jeje.
El jazzz.... no sé, no m'ha agradat gaire mai, és que els instruments que s'usen no m'agraden, em sembla una música una mica pedant i virtuosista.. Sempre he estat més de blues, rythm&blues dels 50, soul... els orígens del pop, del rock'n'roll i del r'n'b contemporani.

dc. de gen. 24, 12:17:00 a. m. CET  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home